Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Parodie České televize v seriálu Dobré ráno, Brno! jako novodobá podoba televizní zábavy
Straka, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V diplomové práci se zabývám analýzou seriálu České televize Dobré ráno, Brno! Seriál je parodií na originální pořad Dobré ráno, který je vysílán každý všední den a má být "ranní dávkou informací a hudby, doplněnou o zajímavé hosty a tipy." Česká televize vytvořila seriál, ve kterém odvážným způsobem paroduje nejen samu sebe jako významnou instituci včetně svých zaměstnanců, ale i televizní průmysl jako takový. V seriálu lze analyzovat stěžejní koncepty televizní zábavy, jako je užití parodie, satiry, humoru a nadsázky. Cílem práce je zjistit, v čem spočívá parodie v seriálu Dobré ráno, Brno! v souvislosti s Českou televizí a jak seriál přispívá k větší žánrové pestrosti televizní zábavy, především v oblasti parodie, satiry a humoru. Jako metodu zkoumání jsem zvolil sémiotickou analýzu s důrazem na rozbor významů v rovině denotace a konotace podle vzoru Rolanda Barthese. Podrobná sémiotická analýza zahrnuje rozbor dialogů a verbálních znaků, analýzu zvukové stopy a celé mizanscény včetně rozboru jednotlivých postav, kostýmů, dějiště a práce s kamerou. Výsledky ukázaly, jakým způsobem tvůrci parodovali nejen Českou televizi jako instituci a významné veřejnoprávní médium, ale i celý televizní průmysl. Výzkumná metoda je však kvalitativní analýzou a výsledky tak nejsou a nemohou být reprezentativní.
Zobrazení vybraných silných ženských postav v seriálech a jejich reflexe v reálném světě
Dostálová, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem seriálů a jejich silných hrdinek na ženské publikum. Cílem této práce je zjistit, zda vybrané silné hrdinky seriálů ovlivňují pohled na ideál ženy, zda se jim divačky snaží nějakým způsobem přiblížit a zda natočení těchto seriálů otevřelo nějaká společenská témata. Tyto cíle byly zformulovány do tří výzkumných otázek, na které bude závěru odpovězeno. Práce je rozdělen na tři hlavní části - praktickou. Teoretická část má za úkol seznámit čtenáře s teoretickým základem potřebným pro pochopení zkoumané problematiky. Metodologická část představuje výzkum jako takový s výhodami a nevýhodami. Poslední, praktická část, je zaměřená na výzkum a interpretaci získaných dat. Pro výzkum byla vybrána kvalitativní výzkumná technika, konkrétně zakotvená teorie, která je použit pro analýzu a následnou interpretaci dat získaných z rozhovorů.
Adaptace televizních formátů: Britská panelová show v českém prostředí
Bašusová, Martina ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá přebíráním televizních formátů v českém televizním prostředí se zaměřením na britský formát panelové show. Popisuje vývoj televizních formátů od kulturní globalizace přes začátky televizních formátů v 50.letech až po současnost adaptace v českém prostředí. Výzkum je zaměřen na hledání důvodů toho, proč je přebírání typicky britského formátu panelových show do českého prostředí často neúspěšné. Zkoumá dvě adaptované show, jednu úspěšnou a jednu neúspěšnou, a porovnává je na základě vytyčených kategorií. Práce ukazuje, že lokalizační prvky jsou důležitým aspektem pro úspěch formátu, stejně tak obsazení panelistů a charakter dané panelové show.
Profil publika pořadů typu reality show vysílaných v českých televizích s důrazem na motivy sledování pořadu Hotel Paradise u vysokoškoláků
Zvěřinová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Práce si klade za cíl prozkoumat diváckou obec reality shows vysílaných na českém trhu. Na základě vybraných parametrů budou pomocí kvantitativní analýzy podrobeny rozboru jednotlivé typy pořadů reality show a nalezeny jednotící a naopak rozlišné charakteristiky publika. Na základě výsledků této kvantitativní analýzy bude následně vybrána zajímavá statisticky výrazná souvislost (vztah mezi sledováním reality show a vzděláním), která bude poté detailně prozkoumána kvalitativní analýzou na pořadu Hotel Paradise, aby objasnila důvody tohoto jevu.
Globalizace české televizní zábavy: srovnání využívání globálních televizních formátů v České televizi a na soukromých televizních stanicích
Broučková, Tereza ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem využívání globálních televizních formátů na českých televizních stanicích v letech 2000 až 2013. Vývoj je sledován ve srovnání České televize jako veřejnoprávního média se soukromými stanicemi TV Nova a FTV Prima. Globální televizní formáty se staly v posledních letech základními stavebními kameny pro tvorbu vlastních pořadů prakticky všech velkých televizních stanic. Práce zachycuje přístup jednotlivých televizních stanic k využívání globálních formátů v televizní zábavě. Nastiňuje vývoj jednotlivých žánrů globálních formátů na českých obrazovkách a ukazuje, jak se české televize s výrobou těchto pořadů vypořádaly a jak jimi dokázaly oslovit televizní diváky. Práce vychází z teoretických konceptů globalizace médií, které předpokládají, že dnešní televizní zábava je výrazně ovlivňována trhem s globálními formáty. Televizní trh jich nabízí velké množství a televize kupují jednotlivé formáty i podle toho, jak byly úspěšné v jiných zemích. Ukazuje se, že v posledních letech je nabídka globálních formátů na českých televizních stanicích tak různorodá a široká, že sledovanost a úspěšnost jednotlivých formátů už není tak vysoká, jako byla na samotném počátku tohoto trendu v televizní zábavě. Souvisí s tím ale i to, že během sledovaného období ovlivnila český televizní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.